Vali Çiçek'ten Karaman'ın İl Oluşunun 37. Yılına Özel Mesaj
Karaman Valisi Çiçek, şehrin il oluşunun 37. yıl dönümünde yayımladığı mesajla Karaman'ın kültürel mirasına ve Türkiye Yüzyılı hedeflerine vurgu yaptı.

Karaman Valisi Çiçek, şehrin il oluşunun 37. yıl dönümü dolayısıyla bir kutlama mesajı yayımladı. Karaman'ın tarihi ve kültürel derinliğine dikkat çeken Vali Çiçek, şehrin Türk dili ve medeniyeti üzerindeki stratejik önemini vurguladı.
Türk Dilinin ve Kültürünün Başkenti
Karaman'ın Türk dilinin başkenti olma özelliğine değinen Vali Çiçek; şehrin Yûnûs Emre’nin memleketi, Şeyh Edebâli’nin diyarı ve Hz. Mevlânâ’yı misafir eden kadim bir yerleşim olduğunu ifade etti. Karamanoğlu Mehmet Bey’in Türkçeyi devlet dili ilan ettiği bu toprakların, asırlardır dilin, kültürün ve medeniyetin merkezi olma konumunu koruduğunu belirtti.
Şehrin misafirperverlik kültürüne de değinen Çiçek, İmaret Camii’nin kapısında yer alan “Kapımız açıktır girene, lokmamız helaldir yiyene” sözünün, Karaman insanının paylaşımcı ruhunu en iyi şekilde yansıttığını dile getirdi.
Türkiye Yüzyılı Hedefleri ve Gelişim
Vali Çiçek, Karaman'ın tarihsel mirastan aldığı güçle; ekonomi, tarım, kültür, eğitim, sanayi ve sağlık alanlarında gelişimini sürdürdüğünü kaydetti. Türkiye Yüzyılı hedefleri doğrultusunda, daha güçlü ve müreffeh bir şehir olma yolunda kararlılıkla ilerlediklerini belirten Çiçek, mesajını tüm vatandaşlara sağlık ve huzur dileyerek tamamladı.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
