Kim Jong-un'dan Kritik Savunma Mesajı: Nükleer Savaş Riski Kapıda
Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, ABD ve Güney Kore'nin askeri modernizasyon hamlelerinin bölgeyi nükleer savaşın eşiğine getirdiğini belirterek savunma kapasitesini artıracağını açıkladı.

Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, Kore İşçi Partisi'nin üç günlük toplantısını noktalarken, ülkenin ulusal savunma kapasitesini hızla geliştirme konusundaki kararlılığını yineledi. KCNA tarafından servis edilen resmi açıklamalarda, Kim Jong-un'un ABD ve Güney Kore'nin yürüttüğü askeri modernizasyon çabalarını sert bir dille eleştirdiği ve bu durumun Kore Yarımadası'nı "nükleer bir savaşın eşiğine" sürüklediği vurgulandı.
Nükleer Caydırıcılık ve Stratejik Hamleler
Kim Jong-un, özellikle Seul'ün nükleer denizaltı edinme çabalarını "gittikçe belirginleşen" tehlikeli adımlar olarak nitelendirdi. Bu tehditlere karşı, öz savunma amacıyla "güçlü ve kesinlikle güvenilir bir caydırıcı gücün" genişletilmesinin zorunlu olduğunu savundu. Kuzey Kore yönetimi, 2019 yılındaki başarısız zirvenin ardından ülkenin "geri döndürülemez bir nükleer devlet" olduğu yönündeki pozisyonunu koruyor.
Diplomatik Çıkmaz ve Bölgesel Gerilim
Haziran ayı içerisinde Kim Yo Jong tarafından da programın "geri dönüşü olmayan bir noktada" olduğu belirtilirken, Güney Kore cephesinde de farklı değerlendirmeler öne çıkıyor. Güney Kore Başkanı Lee Jae Myung, G7 zirvesi sonrası yaptığı değerlendirmelerde, Kuzey Kore'ye yönelik uygulanan yaptırımların ve baskı politikalarının etkisiz kaldığını ifade etti.
Kuzey ve Güney Kore, 1950-1953 yılları arasındaki çatışmanın bir barış antlaşmasıyla değil, sadece bir ateşkesle sona ermesi nedeniyle teknik olarak halen savaş durumunda bulunuyor ve sınır boyunca askeri olmayan bir bölge ile ayrılmış durumda.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
