Kelkit Belediye Başkanı Ünal Yılmaz'dan 13 Milyonluk Makam Aracı Yanıtı
Tasarruf tedbirlerine rağmen lüks araç alımıyla gündeme gelen Kelkit Belediye Başkanı Ünal Yılmaz, eleştirilere sert tepki göstererek yeni aracın temsil gücünü savundu.

Türkiye genelinde kamu kurumlarında israfı önlemek amacıyla yürürlüğe giren tasarruf tedbirleri, Gümüşhane'nin Kelkit ilçesinde belediye tarafından alınan lüks makam aracıyla yeniden tartışma konusu oldu. 17 Mayıs 2024 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan ve belediye başkanlarının araç kullanımına kısıtlamalar getiren genelgeye rağmen, belediye bünyesine katılan 2025 model Audi A6 marka araç kamuoyunda tepkiyle karşılandı.
Sert Tepki: "En Eski Araç Bizimkiydi"
Aracın bedelinin 11 ile 15 milyon lira arasında olduğu yönündeki iddialar üzerine açıklama yapan Kelkit Belediye Başkanı Ünal Yılmaz, eleştirileri kabul etmedi. Kelkit Belediyesi'nin 1875 yılında kurulduğunu ve bünyesinde yaklaşık 50 araç bulunduğunu hatırlatan Yılmaz, eski makam aracının Gümüşhane'deki diğer belediyelerle kıyaslandığında marka ve model olarak en geride kalan araç olduğunu savundu.
Toplantılara katıldığında 14 belediye arasında en düşük modelli araca sahip olduklarını belirten Yılmaz, konuya ilişkin olarak, "G.tü b.klu bir arabayı çok gördüler. Ben bugün Kelkit Belediye Başkanı olarak bir makamı temsil ediyorum" ifadelerini kullandı. Yılmaz, Kelkit halkının belediye başkanının daha iyi bir araç kullanması gerektiğini düşünmesi gerektiğini iddia etti.
"Şahsi Değil, Belediyenin Aracı"
Yeni alınan dizel aracın yakıt giderleri bakımından daha ekonomik olduğunu öne süren Başkan Yılmaz, alım sürecinin tamamen yasal prosedürlere uygun şekilde yürütüldüğünü vurguladı. Aracın şahsi mülkü değil, belediye adına tescilli bir hizmet aracı olduğunu belirten Yılmaz, Kelkit'in Gümüşhane'nin en büyük ilçesi olması nedeniyle daha kaliteli bir araca sahip olunması gerektiğini savundu.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
