Gündem

Çorum Belediyesi Filosuna 83 Milyonluk Yatırım: 13 Yeni Araç Hizmete Girdi

Haber Merkezi · 23 Haziran 2026

Çorum Belediyesi, şehir hizmetlerinde hız ve verimliliği artırmak amacıyla araç filosunu genişleterek 83 milyon 45 bin 634 liralık bir yatırım gerçekleştirdi. Saat Kulesi önünde düzenlenen törenle teslim edilen 13 yeni araç ve iş makinesinin, belediye öz kaynakları ve kredi finansmanıyla finanse edildiği açıklandı.

Yatırımın Finansal Detayları ve Araç Kapasitesi

Belediye Başkanı Halil İbrahim Aşgın, yatırımın 75 milyon 118 bin 670 liralık kısmının belediyenin öz kaynaklarından karşılandığını, 7 milyon 926 bin 964 liralık bölümün ise kredi finansmanı ile tamamlandığını belirtti. Ayrıca, 2 araç ve iş makinesinin İLBANK desteğiyle hibe olarak belediyeye kazandırıldığı vurgulandı.

Yeni nesil araç filosuna dahil edilen ekipmanlar şu şekilde detaylandırıldı:

Altyapı ve Çevresel Hizmetlerde Modernizasyon

Yatırım kapsamında sadece temizlik hizmetleri değil, altyapı çalışmaları da kapsam dahilinde yer aldı. Filoya dahil edilen Wirtgen W200Fi asfalt freze makinesi ile yol çalışmalarının hızlanması, Komatsu D85EX paletli dozer ile altyapı ve dolgu çalışmalarında verimlilik artışı hedefleniyor. Park ve Bahçeler Müdürlüğü bünyesine dahil edilen su tankeri ve arazöz ile yeşil alan bakımının daha etkin yapılacağı ifade edildi.

Vali Ali Çalgan, belediyelerin vatandaşın günlük yaşamına en çok dokunan kurumlar olduğunu belirterek, güçlü bir araç filosunun hizmet kalitesi için kritik önem taşıdığını vurguladı. Yeni araçların, hem zaman tasarrufu sağlaması hem de işletme giderlerini optimize etmesi açısından belediyeye ekonomik katkı sunacağı belirtildi.

Haberin tamamını sitede görüntüle →