Dünya

Bob Iger itiraf etti: Disney; Apple, Twitter ve James Bond için masaya oturmuştu

Haber Merkezi · 24 Haziran 2026

Disney'in eski CEO'su Bob Iger, şirketin büyüme stratejileri kapsamında gerçekleştirmeye çalıştığı ancak sonuçlanmayan dev satın alma girişimlerini kamuoyuna açıkladı. Financial Times'a verdiği mülakatta Iger; teknoloji dünyasının devleri Apple ve Twitter ile sinema tarihinin en ikonik serilerinden James Bond'u bünyelerine katmak için ciddi girişimlerde bulunduklarını doğruladı.

Twitter için 'çekici fiyat' teklifi

Sosyal medya platformu X'in (eski adıyla Twitter) Elon Musk tarafından satın alınmasından önce, Disney'in platforma olan ilgisi dikkat çekmişti. Iger, kurucu ortak Jack Dorsey ile görüşmeler gerçekleştirdiklerini ve Twitter'ı çok cazip bir fiyatla satın almaya yaklaştıklarını belirtti. Ancak bu süreç, Musk'ın satın alma hamlesinden önce tamamlanamadı.

Apple ve 007 dosyası

Eğlence ve teknoloji entegrasyonu hedefiyle Apple için yapılan girişimlerin karşılık bulmadığını ifade eden Iger, aynı zamanda James Bond franchise'ını da Disney ekosistemine dahil etmek istediklerini ancak bu konuda da başarılı olamadıklarını açıkladı. Iger'ın açıklamaları, Disney'in sadece içerik üretmekle kalmayıp, dijital dağıtım ve küresel marka gücünü artırmak adına ne denli agresif bir genişleme stratejisi izlediğini ortaya koydu.

Haberin tamamını sitede görüntüle →